Zwroty / Kiedy i kto może zwrócić towar
Zwrot przysługuje jeśli jesteście Państwo konsumentami w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Zwrot przysługuje zgodnie z przepisami prawa w przypadku zawarcia umowy na odległość (tj. poprzez naszą stronę internetową, telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej). Prawo zwrotu przysługuje także w przypadku, gdy zamówienie dokonane zostało na odległość, a odbiór towaru następuje w naszym sklepie stacjonarnym.
Mają Państwo prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.
Skutki odstąpienia od umowy
Jesteśmy zobowiązani do zwrotu Państwu wszystkich otrzymanych od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas). Zwrotu dokonujemy niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
Konsument odstępujący od umowy zobowiązany jest do zwrotu zakupionej rzeczy.
Koszty
Ponoszą Państwo jedynie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (czyli odesłania towaru, dostarczenia do nas).
Ponadto odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Zwrot pieniędzy
Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba, że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie. W każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Zwrotów staramy się dokonywać niezwłocznie, w duchu szczególnej dbałości o naszych klientów.
Procedura zwrotu
Aby procedura odstąpienia od umowy (zwrotu) przebiegała jak najszybciej, bez nieporozumień czy błędów, proponujemy do stosowania się do poniższych zasad:
- Poinformować nas o Państwa decyzji
- Skompletować zwracany towar.
- Dołączyć do paczki dowód zakupu (paragon/faktura) dla łatwiejszej identyfikacji transakcji lub inny dowód potwierdzający zakup tego towaru u nas (np. potwierdzenia zamówienia z poczty email).
- Dołączenie do paczki oświadczenia o odstąpieniu od umowy lub przynajmniej danych kontaktowych do siebie - dla szybciej identyfikacji przesyłki/zamówienia.
- Bezpieczne zapakowanie paczki i wyraźne oznaczenie jej dopiskiem "ZWROT" dla łatwiejszej identyfikacji przesyłki.
- Niezwłoczne nadanie paczki, na swój koszt, na adres punktu handlowego naszej firmy (Hurtownia Elektryczna "ELEKTROZET", Wola Sosnowa 45, 87-890 Lubraniec). Uwaga! Paczki wysyłane za pobraniem nie będą przyjmowane!
Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem 14 dni.